Pedagog, terapeuta, certyfikowany interwent kryzysowy (University of Maryland), absolwent programu szkoleniowego ICISF w modelu indywidualnej i grupowej interwencji kryzysowej CISM, zalecanego przez ONZ. Szkolił się także na Uniwersytecie w Nowym Jorku, Utrechcie i Harvarda. Ukończył psychologię motywacji na Uniwersytecie SWPS oraz kilkaset godzin szkoleń w zakresie wsparcia i terapii. Jest także nauczycielem – uczy wiedzy o społeczeństwie w szkole podstawowej na łódzkich Bałutach.
Anna Borkowska
NASK Państwowy Instytut Badawczy
Psycholog, edukator, ekspert w Państwowym Instytucie Badawczym NASK. Zajmuje się wczesną profilaktyką zachowań problemowych dzieci i młodzieży, m.in. agresji i przemocy rówieśniczej oraz zagrożeń w cyberprzestrzeni. Trenerka programów profilaktycznych dla dzieci, rodziców i nauczycieli.
Nel Broothaerts
Child Focus
Nel Broothaerts uzyskała stopień magistra w dziedzinie nauk o wychowaniu na Uniwersytecie w Gandawie. W latach 2002–2007 odpowiadała za program kształcenia dzieci w Gwatemali, pracowała z nauczycielami dzieci ze specjalnymi potrzebami i była konsultantką ds. edukacji dla rodzin w trudnej sytuacji. W maju 2007 r. dołączyła do Child Focus w celu uruchomienia działań w zakresie bezpieczeństwa w internecie. Zajmowała się koordynacją zespołu projektowego, a następnie w 2017 r. objęła stanowisko dyrektora działu profilaktyki i rozwoju.
Maciej Budzich
mediafun.pl
Autor bloga o mediach, marketingu i reklamie – mediafun.pl. Pasjonat, obserwator nowych mediów i wszystkiego co jest związane z nowymi technologiami. Przygląda się kampaniom reklamowym, mniej lub bardziej udanym akcjom wirusowym, influencerom, tropi nieetyczny marketing „szemrany”. Przez Onet „Blog Roku” wybrany blogerem dekady, przez blogerów (Blog Forum Gdańsk) wybrany blogerem odpowiedzialnym społecznie. W wolnym chwilach wielki fan Skandynawii i Islandii. Nadal nie wie czy reklama kłamie.
Iwona Cugier
Fundacja Szkoła z Klasą
Nauczycielka informatyki. Trenerka w programie Asy Internetu oraz m.in. w Mistrzach Kodowania (Cyfrowy Dialog). Kształci dzieci, młodzież i dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych i programowania. Autorka programów edukacyjnych, scenariuszy, artykułów, bloga Cyfrowi Tubylcy. Mentorka Aktywnej edukacji. Członkini grupy Superbelfrzy RP, wyróżniona przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych za działalność na rzecz rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce.
Lidia de Reese
FSM e.V.
Lidia de Reese ma tytuł magistra w dziedzinie komunikacji i mediów oraz filologii angielskiej. Pracuje jako specjalistka do spraw edukacji w zakresie umiejętności korzystania z mediów i mediów społecznościowych dla FSM. Jest to stowarzyszenie o charakterze non-profit, działające na rzecz dobrowolnej samoregulacji dostawców usług w zakresie mediów cyfrowych w Niemczech. Lidia de Reese odpowiada za tworzenie edukacyjnych materiałów informacyjnych, projektów i narzędzi służących wspieraniu rodzin, edukatorów i młodych osób. Doradza również dostawcom treści, aby użytkownicy mieli bezpieczne i pozytywne doświadczenia cyfrowe.
Natasha Devon
Autorka, badaczka i działaczka
Natasha Devon jest brytyjską pisarką i aktywistką. Odwiedza szkoły podstawowe i średnie na całym świecie, wygłaszając prelekcje i prowadząc badania na temat zdrowia psychicznego, postrzegania ciała, a także płci i równości.
Ewa Dziemidowicz
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
Psychoterapeutka, trenerka, ekspertka ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie, pracuje w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS). Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie bezpieczeństwa online, dotyczące m.in. cyberprzemocy, sekstingu, problemu uwodzenia w sieci, uzależnień od nowych technologii. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i rodzicami w Poradni „Dziecko w Sieci” FDDS. Współtworzy ośrodek terapeutyczny dla dzieci, młodzieży i rodzin Poza Centrum DOM.
Nadine Eikenbusch
klicksafe
Nadine Eikenbusch pracuje jako urzędniczka ds. edukacji medialnej w ramach inicjatywy UE klicksafe w Urzędzie ds. Mediów Landu Północna Nadrenia-Westfalia w Düsseldorfie. Studiowała zarządzania oświatą i medioznawstwo.
Prof. David Finkelhor
Centrum Badań nad Przestępstwami Przeciwko Dzieciom, Uniwersytet New Hampshire
David Finkelhor jest dyrektorem Centrum Badań nad Przestępstwami Przeciwko Dzieciom, jednym z dyrektorów centrum badawczego Family Research Laboratory i profesorem socjologii na Uniwersytecie New Hampshire. Od 1977 r. zajmuje się badaniem problemów wiktymizacji dzieci, znęcania się nad małoletnimi i przemocy w rodzinie.
Marta Florkiewicz-Borkowska
SP w Pielgrzymowicach
Nauczycielka j.niemieckiego i zajęć rozwijających kreatywność w Szkole Podstawowej w Pielgrzymowicach; trenerka, edukatorka, tutorka i arteterapeutka. Pomysłodawczyni i współtwórczyni pierwszej ogólnopolskiej całodniowej konferencji online dla nauczycieli i edukatorów EduMocOnline. Koordynatorka licznych projektów uczniowskich, w tym kampanii społecznej `Słowa Krzywdzą` oraz projektu `Pożeracze Smutków`. Nauczyciel Roku 2017. W jej działaniach najważniejszy jest człowiek, emocje i relacje.
Gala Garcia Frühling
Niemiecka sieć s.i.n.us
Gala specjalizuje się w dziedzinie edukacji i ochrony młodzieży online. W swojej pracy pełni potrójną rolę – kierowniczki sieci s.i.n.us (www.sinus-netzwerk.de), konsultantki w dziedzinie mediów w samorządzie powiatu i nauczycielki języka hiszpańskiego i angielskiego.
Milena Górecka
Urząd Komunikacji Elektronicznej
Milena Górecka - naczelnik Wydziału Kampanii Edukacyjno-Informacyjnych UKE. Od 7 lat związana z Departamentem Polityki Konsumenckiej, gdzie kierowała procesem interwencyjnym i wdrażała pozasądowe rozwiązywanie sporów na rynku telekomunikacyjnym. Obecnie kieruje zespołem odpowiedzialnym za realizację strategii Prezesa UKE w zakresie edukacji i podnoszenia kompetencji cyfrowych konsumentów. Odpowiada za wdrożenie i realizację flagowych kampanii UKE: Klikam z głową, Koduj z UKE, Wiem, co podpisuję.
Karl Hopwood
Insafe
Karl Hopwood jest niezależnym ekspertem ds. bezpieczeństwa online. Zasiada w kilku radach doradczych, w tym Brytyjskiego Centrum Programu Safer Internet, Roblox i Twittera. Od 14 lat Karl pracuje w międzynarodowej sieci INSAFE, gdzie zajmuje się koordynacją telefonów wsparcia w ramach programu Safer Internet w Europie. Współpracował ostatnio z Międzynarodowym Związkiem Telekomunikacyjnym (ITU), przewodnicząc grupie roboczej aktualizującej wytyczne dotyczące ochrony dzieci online. Karl jest również powiernikiem Childnet International i Marie Collins Foundation.
Matthias Jax
Saferinternet.at/ÖIAT
Kierownik unijnego projektu Saferinternet.at i ekspert w zakresie mediów społecznościowych. Prowadzi wykłady i warsztaty dla młodzieży, rodziców, nauczycieli, osób pracujących z młodzieżą i seniorów na takie tematy jak codzienne umiejętności cyfrowe, bezpieczny internet i krytyczne myślenie w erze cyfrowej. Członek komitetu sterującego europejskiej sieci INSAFE. Prowadzi gościnne wykłady na uniwersytetach, uczelniach zawodowych i uczelniach pedagogicznych.
Marlen Korn
Jugendschutz.net
Marlen Korn piastuje stanowisko kierowniczki działu "Internet dla dzieci" w jugendschutz.net. Jest to niemieckie centrum działające na szczeblu federalnym i krajowym zajmujące się ochroną osób małoletnich w internecie. Jugendschutz.net dokładnie bada zagrożenia związane z serwisami internetowymi, które są szczególnie atrakcyjne dla młodych osób, i nakłania usługodawców i operatorów platform do opracowywania treści w sposób umożliwiający dzieciom i nastolatkom bezproblemowe korzystanie z internetu.
Peter Kreko
Political Capital Institute/ELTE University
Christian Kubiak
Stowarzyszenie Przemysłu Internetowego eco
Christian jest w pełni wykwalifikowanym prawnikiem, który zdał egzamin końcowy w 2017 r. W 2019 r. dołączył do Stowarzyszenia Przemysłu Internetowego eco jako konsultant Biura Skarg. Poza rozpatrywaniem skarg dotyczących nielegalnych treści online lub treści stanowiących zagrożenie dla młodzieży Christian odpowiada za obszar ochrony młodzieży online. Sprawując tę funkcję, Christian m.in. reprezentuje eco e.V. w komitetach i prowadzi aktywne działania służące podnoszeniu świadomości, prowadząc prelekcje i warsztaty.
Nina Lübbesmeyer
Jugendschutz.net
Nina Lübbesmeyer piastuje stanowisko kierowniczki działu "Monitoring strukturalny usług internetowych" w Jugendschutz.net. Jest to niemieckie centrum działające na szczeblu federalnym i krajowym zajmujące się ochroną osób małoletnich w internecie. Jugendschutz.net dokładnie bada zagrożenia związane z serwisami internetowymi, które są szczególnie atrakcyjne dla młodych osób, i nakłania usługodawców i operatorów platform do opracowywania treści w sposób umożliwiający dzieciom i nastolatkom bezproblemowe korzystanie z internetu.
Izabela Meyza
Fundacja Szkoła z Klasą
Antropolożka kultury, mediatorka, trenerka empatycznej komunikacji, kompetencji medialnych i cyfrowych. Trenerka Asów Internetu. Absolwentka studiów w Instytucie Kultury Polskiej (UW), szkoły trenerów STOP, studiów podyplomowych Negocjacje i Mediacje (SWPS), Intensywnego Treningu Porozumienia bez Przemocy I i II stopnia (Szkoła Empatii). Pracuje w oparciu o metodę Porozumienia bez Przemocy. Autorka materiałów edukacyjnych dotyczących m.in. edukacji cyfrowej i przeciwdziałania przemocy.
Arkadiusz Michałowski
Urząd Komunikacji Elektronicznej
Arkadiusz Michałowski – ekspert w Departamencie Polityki Konsumenckiej UKE. Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim. Od 2017 roku współtworzy i realizuje działania edukacyjne skierowane do dzieci, rodziców, pedagogów i seniorów w zakresie bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni. Prowadzi warsztaty i redaguje materiały edukacyjne w ramach kampanii UKE. Szczególnie interesuje go wpływ mass mediów na zachowania najmłodszych pokoleń internautów.
Christian Mogensen
Center for Digital Youth Care
Christian Mogensen jest konsultantem w duńskim centrum dla młodzieży Center for Digital Youth Care. Posiada stopień magistra w dziedzinie filozofii i psychologii, prowadzi również szeroko zakrojone studia nad zrozumieniem grup cyfrowych i klastrów społecznych. Specjalizuje się w problemie radykalizacji online i internetowych bractw mężczyzn. Jest silnie zaangażowany w tematykę cyfrowych społeczności, równości, seksualności, mniejszości i grup szczególnie wrażliwych.
Aleksandra Mokrzycka
Urząd Komunikacji Elektronicznej
Aleksandra Mokrzycka, specjalista w Wydziale Kampanii Edukacyjno- Informacyjnych w Departamencie Polityki Konsumenckiej UKE. Od dwóch lat współtworzy i realizuje kampanie edukacyjne dla dzieci i młodzieży poświęcone bezpiecznemu korzystaniu z sieci. Jako edukator prowadzi warsztaty dla rodziców i nauczycieli na temat bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni. W obszarze jej zainteresowań zawodowych szczególne miejsce zajmuje rola mediów społecznościowych, zjawisko hejtu i metody walki z nim.
Dr Jessica Piotrowski
Uniwersytet Amsterdamski
Dr Jessica Taylor Piotrowski jest profesorem uczelni w Amsterdamskiej Szkole Badań nad Komunikacją na Uniwersytecie Amsterdamskim. Piastuje stanowisko dyrektorki Centrum Badań nad Dziećmi i Młodzieżą. Za swoją pracę naukową zdobyła liczne nagrody Dr Piotrowski analizuje w swoich badaniach w jaki sposób młodzież przetwarza i rozumie treści medialne, uwzględniając w szczególności potencjalne korzyści z korzystania z mediów. Jest współautorką książki zatytułowanej "Plugged In: How Media Attract and Affect Youth" (Podłączeni: w jaki sposób media przyciągają młodzież i jak na nią wpływają) (Yale University Press, 2017).
Jarosław Ponder
Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU)
Jaroslaw K. Ponder, Dyrektor Biura Europejskiego Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU) (Genewa, Szwajcaria), reprezentuje ITU w Europie i zarządza działaniami, projektami, inicjatywami i grupami eksperckimi w 46 państwach regionu europejskiego. Zakres jego kompetencji obejmuje zestaw Regionalnych Inicjatyw dla Europy opracowanych przez europejskie państwa członkowskie i skupiających się na infrastrukturze ICT, cyfryzacji, włączeniu cyfrowym, dostępności, innowacji i cyberbezpieczeństwie.
Jacek Purski
Instytut Bezpieczeństwa Społecznego
Dziennikarz, politolog, działacz społeczny i edukator. Prezes Instytutu Bezpieczeństwa Społecznego. Od 2017 roku członek Międzynarodowej Organizacji Innowatorów Społecznych ASHOKA („Ashoka Innowatorzy dla Dobra Publicznego”). Należy do grona ekspertów (RAN Expert Pool) Radicalisation Awareness Network (Komisja Europejska).
prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski
Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
Profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, uczestnik i koordynator około 60 projektów badawczych, głównie dotyczących zachowań ryzykownych młodzieży. Reprezentant Polski w 4 akcjach COST dotyczących wykorzystania internetu przez dzieci i młodzież. Koordynator projektu ySkills na poziomie krajowym. Pomysłodawca i redaktor podręcznika Edukacja w czasach pandemii COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele (zdalnie.edu-akcja.pl)
Stefanie Rack
klicksafe
Stefanie Rack jest nauczycielką szkoły podstawowej i pedagogiem mediów. Pracuje jako urzędniczka ds. edukacji medialnej w ramach Niemieckiego Centrum Programu Safer Internet klicksafe. Przedmiotem jej szczególnego zainteresowania jako osoby odpowiedzialnej za panel dotyczący niemieckiej młodzieży jest korzystanie z internetu przez nastolatków i trendy w internecie.
Martyna Różycka
NASK, Dyżurnet.pl
Kierownik zespołu Dyżurnet.pl, który reaguje na anonimowe zgłoszenia o treściach nielegalnych i szkodliwych, które są publikowane w internecie. Jest odpowiedzialna za budowanie relacji z przedstawicielami organów ścigania, sektora edukacyjnego oraz brażny internetowej. Prowadzi działania popularyzacyjne o bezpieczeństwie najmłodszych w sieci.
Andrzej Rylski
NASK
Od 2016 r. pracuje w Dziale Edukacji Cyfrowej w NASK. Specjalizuje się w zagadnieniach prywatności w sieci oraz wspomaganiu organizacji pracy. W ramach Polskiego Centrum Programu Safer Internet (PCPSI) pomaga organizować konferencje i inne wydarzenia poświęcone tematyce bezpieczeństwa dzieci w internecie. Od 2017 r. koordynuje działający przy NASK młodzieżowy panel doradczy działający przy PCPSI. Jest absolwentem pedagogiki ogólnej na Uniwersytecie Warszawskim.
Katarzyna Staciwa
były pracownik Europejskiego Biura Policji w Hadze
Pełniła służbę w Policji w latach 1992-2018, w tym od 2006 roku w Europejskim Biurze Policji (Europol) w Hadze. Zajmowała tam stanowiska Polskiego Oficera Łącznikowego przy Europolu oraz analityka operacyjnego i strategicznego. Zwalczaniem seksualnego wykorzystywania dzieci w internecie zajmowała się od początku powstania w 2013 roku Europejskiego Centrum ds. Walki z Cyberprzestępczością, wydzielonego ze struktur Europolu.
Dr n.med Krzysztof Szwajca
Klinika Psychiatrii Dzieci i Młodzieży UJ CM
dr n. med, Krzysztof Szwajca, psychiatra, psychoterapeuta, superwizor psychoterapii, terapeuta rodzinny. Pracownik Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży UJ CM, kieruje Zespołem Leczenia Domowego OKPDDiM SU w Krakowie. Prezes Zarządu Fundacji `Dom Terapii`. Laureat nagrody im. Aliny Margolis-Edelman w 2019r.
Dr Tomasz Tokarz
projekt "Lekcja:Enter"
Tomasz Tokarz, trener, coach, mediator, wykładowca akademicki. Specjalizuje się w szkoleniach z obszarów: edukacyjnego wykorzystania nowych technologii, dydaktyki, kompetencji społecznych, gamifikacji, inspirowania rozwoju, zarządzania zmianą. W projekcie „Lekcja:Enter” pełni rolę konsultanta merytorycznego ds. przedmiotów humanistycznych (klasy IV-VIII SP i szkoły ponadpodstawowe).
Dr Dominika Urbańska-Galanciak
Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego
Od ponad dziesięciu lat pracuje w przemyśle elektronicznej rozrywki. Zajmuje się rozwojem i promocją systemu PEGI. Fascynuje się nauką opartą na grach, interaktywnymi filmami i projektowaniem gier. Autorka książki "Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych". Dyrektor zarządzająca Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego (SPIDOR). Członkini rady programowej Polskiego Towarzystwa Badania Gier.
Sabrina Vorbau
European Schoolnet
Sabrina Vorbau pracuje jako kierowniczka projektów w organizacji European Schoolnet a od 2014 r. jest członkinią zespołu Digital Citizenship. Jest zaangażowana w szereg projektów związanych z bezpieczeństwem w internecie – Better Internet for Kids, eSafety Label, SELMA (Social and Emotional Learning for Mutual Awareness) oraz CO:RE (Children Online: Research and Evidence). Sabrina regularnie reprezentuje zespół podczas spotkań ekspertów w dziedzinie bezpieczeństwa w internecie, zarządzania internetem i edukacji. Zanim dołączyła do zespołu European Schoolnet pracowała w Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej.
Alexander Weller
Friedensschule Schwäbisch Gmünd
Alexander Weller jest certyfikowanym pedagogiem i nauczycielem w szkole w Schwäbisch Gmünd. Zajmuje się on również propagowaniem cyfryzacji w Ministerstwie Edukacji i Kultury w Baden-Württemberg, pracuje w charakterze freelancera w Landesmedienzentrum i jest prelegentem stowarzyszenia Internet ABC. Część prowadzonych przez siebie godzin lekcyjnych przeznacza na realizację projektów cyfrowych w ramach Gmünder Wissenswerkstatt Eule (www.gmuendereule.de). Zna również realny świat uczniów z perspektywy ojca czwórki dzieci.
Magda Witecka
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
Pedagog, psychoterapeutka. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła całościowe szkolenie systemowo-psychodynamiczne. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Od 2010 r. związana z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i rodzicami w Poradni Dziecko w Sieci. Prowadzi szkolenia, warsztaty i konsultacje z zakresu bezpieczeństwa online, profilaktyki krzywdzenia najmłodszych i wspierania w budowaniu satysfakcjonujących rodzinnych relacji.
Marta Witkowska
NASK Państwowy Instytut Badawczy
Psycholog i terapeutka, specjalistka w Państwowym Instytucie Badawczym NASK. Zajmuje się profilaktyką, diagnozą i interwencją w obszarze zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, prowadzi szkolenia dla specjalistów dotyczące rozwoju i zagrożeń okresu adolescencji oraz funkcjonowania nastolatków w sieci. Autorka publikacji i programów profilaktycznych z zakresu bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie.
Marta Wojtas
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
Psycholożka, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego i Studium Komunikacji Międzykulturowej Uniwersytetu w Tampere w Finlandii. Koordynatorka Poradni Dziecko w Sieci, specjalistka ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online i trenerka. Realizuje działania edukacyjne szkoląc profesjonalistów z Polski i zagranicy w zakresie ochrony dzieci przed zagrożeniami online. Od 2004 roku zajmuje się poradnictwem psychologicznym oraz wspieraniem pozytywnego rodzicielstwa cyfrowego.