Program

Wtorek 23 września

08:30 - 09:30
Rejestracja
Prosimy o przygotowanie biletów (wydrukowanych lub elektronicznych), które dostaną Państwo na maila.
09:30 - 10:15
Oficjalne otwarcie

10:15 - 11:45
Sesja Plenarna
Gdzie w Internecie jest ulica? Wirtualna realizacja realnych potrzeb dzieci i młodzieży.
dr hab. prof. UJ Małgorzata Michel
Czytaj więcej
Wystąpienie oparte jest na tezie o tym, że w polikryzysowej sytuacji w jakiej znajduje się ludzkość, potrzeby ludzi nie uległy wyraźnej zmianie, zmienił się natomiast sposób ich zaspokajania. Jedną z przyczyn tej zmiany jest życie w dwóch równoległych rzeczywistościach: realnej i wirtualnej. Ta druga daje dużo większe możliwości w zakresie szukania dróg realizacji swoich potrzeb i związana jest z awataryzacją tożsamości oraz pozornym i subiektywnym poczuciem bezpieczeństwa. Koncentrując się na dzieciach z grup wrażliwych, podatnych na zranienie i wykluczenia (vulnerable grup) autorka pokaże, gdzie w Internecie jest „ulica” rozumiana, jako przestrzeń realizacji dziecięcej aktywności ulicznej bez udziału i bez opieki dorosłych. W warstwie aplikacyjnej problem związany jest z identyfikacją potrzeb dzieci i w rezultacie z poszukiwaniem możliwości ich zabezpieczenia i bezpiecznej realizacji.

Więcej informacji wkrótce
Czytaj więcej
Więcej informacji wkrótce
11:45 - 12:15
Przerwa kawowa
12:15 - 13:45
Sesja Plenarna
Więcej informacji wkrótce
13:45 - 14:45
Lunch
14:45 - 16:15
Debata ekspercka
Zaprogramowana bliskość – emocjonalne relacje młodzieży z AI.
Moderatorka: Julia Piechna
W debacie wezmą udział: Deborah Vasallo, Niels Van Paemel, Tomasz Bilicki
Czytaj więcej
Więcej informacji wkrótce.
16:15 - 17:00
Projekcja miniserialu edukacyjnego „#SPOTTED”
Czytaj więcej
#SPOTTED to 6-odcinkowy miniserial edukacyjny Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, który prezentuje wieloaspektowy obraz problemu cyberprzemocy wśród młodzieży, prezentowany z perspektywy osób doświadczających przemocy, stosujących ją oraz świadków.

Środa 24 września

10:00 - 11:30
Sesja plenarna
Więcej informacji wkrótce.
11:30 - 12:00
Przerwa kawowa
12:00 - 13:30
Sesja plenarna
Więcej informacji wkrótce.
13:30 - 14:30
Lunch
14:30 - 16:00
Sesja plenarna
Deep Fake My Love. Czemu tak bardzo kochamy coś, czego tak bardzo się boimy
Arek Szulczyński
Czytaj więcej
Deep Fake, Fake News, dezinformacja – te słowa zna już każdy. O zagrożeniach Fake Events, Boomertrap’ach, AI Slopach, czy o LLM Groomingu słyszeli pewnie nieliczni. Na razie… „Brak umiejętności odróżnienia co jest prawdą, a co nie” to największa obawa związana z rozwojem współczesnych technologii, którą współodczuwają dziś ludzie na całym świecie. Z drugiej strony okazuje się, że kochamy teorie spiskowe i memiczną wersję świata. Że nieprawdziwe informacje z większą chęcią i determinacją podsyłamy sobie na wzajem. Że bezkrytycznie wręcz akceptujemy i adaptujemy rozwiązania technologiczne, które pozwalają obraz rzeczywistości zakrzywiać i zakłamywać. Dlaczego tak się dzieje? I czemu tak będzie się dziać? Hmm, oto jest pytanie.

Więcej informacji wkrótce
Czytaj więcej
Więcej informacji wkrótce

Więcej informacji wkrótce
Czytaj więcej
Więcej informacji wkrótce
16:00 - 16:20
Zakończenie Konferencji

Czwartek 25 września (webinary)

09:00 - 10:30
WEBINAR I
Cyfrowy świat dzieci i nastolatków – Jak chronić przed nadmiarem ekranów?
Kamil Oleszkiewicz
Czytaj więcej
Czy Twoje dziecko lub uczeń sięga po telefon nawet podczas nauki czy rozmowy? A może sam zauważasz u siebie trudności ze skupieniem i ciągłe przeskakiwanie między ekranami? Żyjemy w świecie cyfrowych rozproszeń, które wpływają na koncentrację, sen, relacje i zdrowie – zarówno dzieci, jak i dorosłych. Ten webinar pomoże Ci zrozumieć, jak ekranowy nadmiar oddziałuje na młody mózg i samopoczucie. Dowiesz się, jak przeciwdziałać skutkom multiscreeningu i wspierać zdrowe nawyki cyfrowe. Z webinaru dowiesz się m.in.: Jak nadmiar ekranów wpływa na rozwój mózgu i koncentrację u dzieci i młodzieży? Dlaczego cyfrowe rozproszenia obniżają wyniki w nauce i zdolność skupienia? Jak ekrany zaburzają sen, podnoszą poziom stresu i utrudniają relacje? Dlaczego medialna wielozadaniowość jest tak szkodliwa – zwłaszcza dla młodych?
09:00 - 10:30
WEBINAR II
Identyfikacja i możliwości zaspokojenia potrzeb dzieci z grup wrażliwych w rzeczywistości dualnej
dr hab. prof. UJ Małgorzata Michel
Czytaj więcej
Celem webinaru jest przekazanie wiedzy na temat sposobów identyfikacji potrzeb dzieci z grup wrażliwych w kontekście rozpoznania i diagnozy oraz wspólne szukanie możliwości i sposobów ich zaspokajania w sposób bezpieczny w sytuacji funkcjonowania w rzeczywistości dualnej (równolegle realnej i wirtualnej).
10:45 - 12:15
WEBINAR III
Więcej informacji wkrótce
10:45 - 12:15
WEBINAR IV
Więcej informacji wkrótce
12:30 - 14:00
WEBINAR V
Więcej informacji wkrótce
12:30 - 14:00
WEBINAR VI
Więcej informacji wkrótce
14:15 - 15:45
WEBINAR VII
Cyberzagrożenia bez tajemnic – praktyczny przewodnik dla nauczycieli
Anna Kwaśnik
Czytaj więcej
W dobie powszechnego korzystania z internetu użytkownicy są coraz bardziej narażeni na cyberzagrożenia. Rosnąca aktywność cyberprzestępców, w tym wykorzystanie sztucznej inteligencji, sprawia, że ochrona danych i świadome poruszanie się w sieci są dziś kluczowe. Spotkanie ma na celu zwiększenie świadomości na temat zagrożeń internetowych oraz rozwój praktycznych umiejętności z zakresu cyberbezpieczeństwa i cyberhigieny. Omówione zostaną m.in.: • metody działania cyberprzestępców (phishing, kradzież tożsamości, oszustwa z użyciem AI), • sposoby rozpoznawania podejrzanych treści i unikania zagrożeń, • zasady cyberhigieny – m.in. silne hasła, aktualizacje, bezpieczne korzystanie z urządzeń. Webinar skierowany jest do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych – niezależnie od stopnia zaawansowania technologicznego.
14:15 - 15:45
WEBINAR VIII
Więcej informacji wkrótce
16:00 - 17:30
WEBINAR IX
Więcej informacji wkrótce
16:00 - 17:30
WEBINAR X
Więcej informacji wkrótce

Piątek 26 września (webinary)

09:00 - 10:30
WEBINAR I
Więcej informacji wkrótce
09:00 - 10:30
WEBINAR II
Więcej informacji wkrótce
10:45 - 12:15
WEBINAR III
Wizerunek pod presją. Jak media społecznościowe kształtują postrzeganie wyglądu wśród dziewcząt i chłopców?
Ewa Domańska
Czytaj więcej
Media społecznościowe wywierają coraz większy wpływ na sposób, w jaki dzieci i młodzież postrzegają swój wygląd. Idealizowane wizerunki, filtry upiększające i porównywanie się z rówieśnikami oraz influencerami sprawiają, że już najmłodsi zaczynają odczuwać presję, by „wyglądać lepiej”. To prowadzi do niezadowolenia z własnego ciała, spadku samooceny, a nawet ryzykownych zachowań wpływających na zdrowie psychiczne i fizyczne. Webinar poświęcony jest budowaniu świadomości na temat wpływu mediów społecznościowych na obraz siebie oraz rozwijaniu praktycznych sposobów wspierania uczniów w kształtowaniu zdrowej samooceny. Poruszone zostaną m.in.: • mechanizmy działania social mediów (filtry, lajki, algorytmy), • różnice w presji wyglądu u dziewcząt i chłopców, • skutki psychologiczne idealizowanych wzorców urody, • rola dorosłych w przeciwdziałaniu tym zjawiskom.
10:45 - 12:15
WEBINAR IV
Internet a Zdrowie Psychiczne – Algorytmy, Uzależnienia, Smartfony w Szkole
Natalia Wójcicka
Czytaj więcej
Czy Twoi uczniowie lub dzieci nie potrafią oderwać się od telefonu, nawet w trakcie lekcji? 🔄 Czy zauważasz, że media społecznościowe, gry i smartfony coraz silniej wpływają na ich nastrój, sen i relacje z innymi? 🧠 W dobie nieustannie działających algorytmów, błyskawicznie zmieniających się bodźców i ciągłej dostępności do sieci – coraz trudniej chronić młodych przed cyfrowym przeciążeniem. 🎯 Ten webinar pomoże Ci zrozumieć jak nowe technologie wpływają na zdrowie psychiczne dzieci i nastolatków, oraz co możemy zrobić, by przeciwdziałać uzależnieniom cyfrowym – zwłaszcza w środowisku szkolnym.
12:30 - 14:00
WEBINAR V
Między autentycznością a kreacją - tożsamość cyfrowa młodzież
Anna Słupska
Czytaj więcej
Webinar nt. tożsamości cyfrowej poświęcony będzie analizie mechanizmów, które wpływają na sposób, w jaki nastolatki prezentują się w sieci. Poruszymy tematy takie jak presja rówieśnicza, wpływ influencerów, zjawisko FOMO, a także zagrożenia związane z utratą prywatności. Uczestnicy dowiedzą się, jak wspierać młodzież w budowaniu zdrowej samooceny i odpowiedzialnego podejścia do obecności w sieci.
12:30 - 14:00
WEBINAR VI
Więcej informacji wkrótce
14:15 - 15:45
WEBINAR VII
Więcej informacji wkrótce
14:15 - 15:45
WEBINAR VIII
Więcej informacji wkrótce
16:00 - 17:30
WEBINAR IX
Więcej informacji wkrótce

Ta strona wykorzystuje pliki cookie, które są niezbędne do prawidłowego działania strony oraz usług dostępnych za jej pośrednictwem. Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie zgodnie z naszą polityką prywatności.

Akceptuję: