Śr, 22 września
  • 9:00 - 10:30

    Warsztat I.1

    Szczegóły wkrótce
    Zapisz się na warsztat
  • 10:45 - 12:15

    Agnieszka Politańska, Beata Bielińska - Wsparcie offline w problemach online – okiem terapeutek Poradni Dziecko w Sieci

    Warsztat poświęcony będzie trudnym sytuacjom, z którymi dziecko/nastolatek może zetknąć się w sieci, takim jak m.in. kontakt ze szkodliwymi treściami, nawiązywanie ryzykownych relacji, cyberprzemoc, etc. Postaramy się wspólnie poszukać ścieżek wsparcia dając szanse na doświadczenie, że nie trzeba doskonale znać się na nowych technologiach, by umiejętnie wesprzeć dziecko lub nastolatka w jego online’owych kłopotach. Liczba miejsc jest ograniczona. W procesie rejestracji na warsztat decyduje kolejność zgłoszeń.
    Zapisz się na warsztat
  • 12:30 - 14:00

    Łukasz Wojtasik – Lekcje z Sieciakami

    Walka Sieciaków z Sieciuchami od kilkunastu już lat jest fabularną podstawą profilaktyki wczesnoszkolnej na rzecz bezpieczeństwa w sieci. W minionym roku projekt Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę „Sieciaki.pl” wzbogacił się o książkę dla dzieci „Misja: bezpieczny internet” (Muchomor, FDDS 2020) poświęconą problemowi nadużywania sieci oraz oparte na niej słuchowisko internetowe (www.sieciaki.pl). Z końcem września do dystrybucji trafi druga część sieciakowych przygód „Twarzozmieniacz i Wielka Gala Fejmu” podejmująca problematykę krytycznego podejścia dzieci do wizerunku i popularności online. Podczas warsztatu Łukasz Wojtasik, autor przygód Sieciaków, omówi tematykę podejmowana w książkach oraz zaprezentuje nawiązujące do nich scenariusze lekcji dla uczniów klas 1-3 szkół podstawowych.
    Zapisz się na warsztat
  • 14:15 - 15:45

    Warsztat I.4

    Szczegóły wkrótce
    Zapisz się na warsztat
  • 16:00 - 17:30

    Warsztat I.5

    Szczegóły wkrótce
    Zapisz się na warsztat
Czw, 23 września
  • 9:00 - 10:30

    Warsztat II.1

    Szczegóły wkrótce
    Zapisz się na warsztat
  • 10:45 - 12:15

    Marta Wojtas - Wspieranie pozytywnego obrazu ciała u dzieci i młodzieży w erze social mediów

    Okres pandemii spowodował wiele zmian w życiu dzieci i młodzieży, które dotyczą także funkcjonowania online. Wiele młodych osób korzysta z zasobów internetu bardziej intensywnie niż dotychczas. Badania potwierdzają, że treści z których korzystają młodzi ludzie mają wpływ na kształtowanie się ich przekonań na temat świata i samych siebie, w tym swojego wyglądu. Mogą utrudniać akceptację siebie oraz powodować wiele napięć związanych z dążeniem do nieosiągalnych ideałów. Mają również wpływ na wartości grupy rówieśniczej, w której przebywają. Dlaczego warto wspierać pozytywny obraz ciała u dzieci i nastolatków? Jak wspierać budowanie pozytywnego obrazu siebie i samoakceptację w erze social mediów? Celem warsztatu jest analiza tych zagadnień oraz propozycja praktycznych ćwiczeń, które można zastosować w szkole. Liczba miejsc jest ograniczona. W procesie rejestracji na warsztat decyduje kolejność zgłoszeń.
    Zapisz się na warsztat
  • 12:30 - 14:00

    Warsztat II.3

    Szczegóły wkrótce
    Zapisz się na warsztat
  • 14:15 - 15:45

    Warsztat II.4

    Szczegóły wkrótce
    Zapisz się na warsztat
  • 16:00 - 17:30

    Warsztat II.5

    Szczegóły wkrótce
    Zapisz się na warsztat
Pt, 24 września
  • 10:00 - 11:45

    International Telecommunication Union - Fostering a culture of child online protection: Roll-out of the Child Online Protection Guidelines in Europe (EN)

    The Internet and related digital technologies have opened new ways for children to communicate, learn and play, enjoy music, and engage in a vast array of cultural, educational and skill-enhancing activities. Yet, they have also exposed them to a range of content, contact and harmful conduct online. From issues of privacy, cyberbullying, fake news and internet scammer, to violent and inappropriate content, online grooming and sexual abuse and exploitation, children – and their protectors – face many risks and challenges. The transition to the online world also has an undeniable role in creating and strengthening inequalities and seeking special needs. Online world is especially fundamental for children with disabilities to maintain and enjoy social ties. To ensure the creation of a safe and empowering environment for all children and young people, ITU firstly developed the Guidelines for Child Online Protection in 2009. Upon the request of the Member States, the COP Guidelines have been updated and launched officially in June 2020 in all six UN Official languages (Arabic, Chinese, English, French, Russian Spanish). The updated Guidelines constitute a comprehensive set of recommendations on how to contribute to the development of a safe and empowering online environment for children and young people. This workshop aims at providing a detailed overview of objectives, strategies and initiatives related to COP guidelines for children, parents and educators, industry, and policymakers. This workshop will provide a platform to exchange on practical steps to roll-out the COP guidelines at the national level and foster a culture of child online protection with all relevant stakeholders.
    Zapisz się na warsztat
  • 12:30 - 14:00

    Warsztat III.2

    Szczegóły wkrótce
    Zapisz się na warsztat
  • 14:15 - 15:45

    Warsztat III.3

    Szczegóły wkrótce
    Zapisz się na warsztat
  • 16:00 - 17:30

    Warsztat III.4

    Szczegóły wkrótce
    Zapisz się na warsztat
Ta strona używa cookies celem umożliwienia rejestracji uczestników wydarzenia i obsługi procesów pokrewnych. Korzystając z tej strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Akceptuję